lördag 7 februari 2015

Katarinaträningarna

Gårdagens träning för Katarina är väl egentligen mest nånting man vill glömma. Valle skötte sej utmärkt, men när många hästar, och tre hoppande ponnysar, ska samsas på ganska liten yta blir det trångt. Men att sånt kan hända när man rider för (dyr) tränare på obokad tid måste man räkna med...

Som tur var fick jag möjlighet att rida för henne igen idag, på förmiddagen. Vilken revansch vi fick! Katarina är en jättebra tränare som får mej att bli mer medveten och förbättrar min tajming. (Jag och sambon kom inte överens om hur tajming stavas så jag kör på min version). 
Valle jobbade på bra och jag hittade en mer aktiv ridning utan att "tjata" på honom. Vi red mycket öppnor i alla gångarterna, förvänd galopp och byten. Just bytena va bra att gå igenom, från höger till vänster är vi synkade, men från vänster till höger blir det orent. Nåt enstaka blev dock bra, med Katarinas hjälp.


Rull-Valle efter dagens träning. Sötast i världen är han, som sagt ;)

Jag och roger är sugna på att renovera badrummet här hemma. Efter lite efterforskning är vi inne på mörkt golv med vita, kakelliknande skivor. och svartvit badrumsinredning. Borde bli skitsnyggt!
 Tjuvfotade lite inne på affärn..


Jag är så taggad på att komma igång med inredningen nu! Planen är att också tapetsera om i hallen, och där är jag sugen på en ljus, lite retro-aktig tappet med gröna inslag. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar