tisdag 3 februari 2015

Nytt nytt nytt

För att få igång lite motivation skapar jag en ny blogg, kanske går det att hålla upp bloggintresset ett tag då. Och att dessutom bara jobba 80% ger ju lite mer fritid ;)

Igår red jag och Valle i ridhuset. Det va inte jättetrångt så det blev ett ganska bra pass. Vi jobbade vidare med framåtbjudning och kvickhet genom övergångar och tempoväxlingar. Lite förvänd galopp blev det också, och där märker i alla fall jag en stor skillnad. Förut bytte han gärna och ofta, men nu är vi mer samspelta och den förvända flyter på bättre. Jag är inte van att rida hästar som kan byten, så jag har fått tänka om lite :)

Jag är så barnsligt taggad inför våran tävlingsdebut som blir nu i slutet av februari på hemmaplan. Så kul det ska bli! Det va ett år sedan jag tävlade sist och året innan det blev det bara nån enstaka start så nu jäklar är jag motiverad! Kan inte sluta tänka på plastronger och funderar på om jag ska beställa och isf vilken..
Jag är inte särskilt bevandrad i plastrongdjungeln, men Equi Design verkar ha en massa snygga! Frågan är bara, en stilren enkel eller nån med lite bling på? Ett angenämt problem efter år av sjuk häst och häst som inte vill vara dressyrhäst..


Mysigaste bläsen i världen <3 Jag måste verkligen dra med mej systemkameran nån dag och fota ordentligt, har bara  1 miljard suddiga mobilbilder på underverket. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar